Ірина Свистун, 
начальник Головного територіального управління юстиції у Сумській області

Головне управління юстиції в  Сумській області Ad impossibilia lex non cogit
Закон не вимагає неможливого
4-08-2017, 08:23

«СКАЗАНО – ЗРОБЛЕНО»: І ПІВРІЧЧЯ


«СКАЗАНО – ЗРОБЛЕНО»: І ПІВРІЧЧЯ

 

До Головного територіального управління юстиції учора, 3 серпня, у рамках започаткованого прес-туру завітали тележурналісти, які мали можливість поспілкуватися безпосередньо з керівником Іриною Свистун, а також з працівниками сумської юстиції, які працюють у різних сферах: тут і правова робота, і робота державної виконавчої служби, і широкий спектр реєстраційних послуг.

Ірина Свистун під час діалогу із засобами масової інформації розповіла про новації і зміни у роботі юстиції, упровадження прогресивних форм надання послуг, широкомасштабну роботу у просвітницькому напрямку.

Адже сьогодні, як ніколи раніше, органи юстиції змінюють суспільство. Новаціями і змінами, упровадженням прогресивних форм надання послуг, широкомасштабним право просвітницьким напрямом.

Журналісти мали можливість поспілкуватися безпосередньо з керівником головного управління юстиції Іриною Свистун, а також з працівниками ГТУЮ у Сумській області, які працюють у різних сферах юстиції: тут і правова робота, і робота державної виконавчої служби, і широкий спектр реєстраційних послуг.

Під світло телекамер потрапив і момент передачі благодійним організаціям конфіскованого майна: дитячі книги, альбоми, олівці, фарби – його віддадуть у дитячі інтернатні заклади.

ОН-ЛАЙН СЕРВІСИ – ПЕРШИЙ КРОК ДО ЕЛЕКТРОННОГО ВРЯДУВАННЯ

Відчутний великий прорив у користуванні онлайн сервісами, коли Міністерством юстиції України відкрито всі існуючі реєстри.

«Без хабарів, без бюрократії можна отримати необхідний документ, – говорить Ірина Свистун. – Створення онлайн-сервісів – це перш за все ініціатива, спрямована на те, що забезпечити громадян сучасними та зручними послугами, які вони зможуть отримати  в мережі Інтернет».

Он-лайн сервіси надали змогу значно спростити отримання різних документів у сфері державної реєстрації актів цивільного стану. Подати заяву на отримання повторних документів тепер можна у режимі он-лайн у будь-який зручний час. Навіть о 4 ранку. Жодному графіку слідувати не потрібно. В Сумській області за перше півріччя такими послугами громадяни скористалися близько тисячі разів.

Велике практичне значення має національний проект «Онлайн будинок юстиції», який вперше в Україні наближає нас до електронного врядування. https://online.minjust.gov.ua/

Також з моменту запровадження «Он-лайн будинку юстиції» лише з питань, що належать до компетенції відділів державної реєстрації актів цивільного стану, через Веб-портал надійшло по Сумській області – понад 1,5 тис. заяв. В Україні – понад 6,6 тис.заяв.

За підсумками півріччя Сумська область є одним із лідерів у наданні послуг через веб-портал «Звернення у сфері державної реєстрації актів цивільного стану», займаючи у загальнодержавному рейтингу 2 позицію.

МАМАМ – ПІКЛУВАННЯ ПРО ДІТЕЙ, А ПРО ДОКУМЕНТИ ПОДБАЄ ЮСТИЦІЯ

Широкого резонансу, а також слів вдячності набув сервіс по видачі свідоцтв про народження дітей у пологових будинках області. У 17 закладах медицини батьки можуть комфортно й вчасно отримати перший документ на свого малюка.

«Без зайвого клопоту і витрачання часу батьки можуть отримати Свідоцтво про народження дитини у пологовому будинку. Це зручно. Зазначу, сьогодні в Україні у пологових будинках видається кожне четверте свідоцтво, а на Сумщині – з 4 тисяч актових записів про народження – понад 1,5 тис., тобто фактично кожне друге – видається в пологових будинках», – зазначила Ірина Свистун.

Навіть більше – тепер можна безпосередньо в пологовому будинку оформити місце проживання нового члена родини, а також подати документи на отримання допомоги при народженні. За півроку при проведенні державної реєстрації народження дитини на Сумщині прийнято близько 1 тис.  заяв на реєстрацію місця проживання.

ВИКОНАВЧА СЛУЖБА ВІДНОВЛЮЄ СПРАВЕДЛИВІСТЬ

Чимало суттєвих змін є в діяльності виконавчої служби.

В Україні запрацював єдиний реєстр боржників. Даний реєстр створений з метою оприлюднення в режимі реального часу інформації про невиконані майнові зобов’язання боржників. Як же він працює на сьогодні. Офіційно на веб-сайті Міністерства юстиції erb.minjust.gov.ua будь-яка особа може перевірити інформацію в даному реєстрі чи то про свого сусіда, чи про конкурента або про самого себе, чи є він боржником.

Також продовжує продуктивно працювати Система електронних торгів арештованим майном (СЕТАМ) Тільки в нашій області реалізовано майна на суму понад 7 млн. грн., що майже на 60% більше, ніж за аналогічний період минулого року.

У числі пріоритетів – виплата заробітної плати. Один з прикладів: державний виконавець забезпечив погашення заборгованості з виплати заробітної плати 59 працівникам «Наумівського спиртового заводу» на суму близько 730 тис.грн.  (шляхом реалізації в СЕТАМ транспортних засобів та техніки боржника).

НОТАРІАЛЬНІ ПОСЛУГИ ПОРЯД – У СІЛЬСЬКІЙ РАДІ

Ще одна надзвичайно потрібна справа – запровадження «сільського нотаріату».

«Ініціатива нашого головного управління юстиції щодо запровадження так званого сільського нотаріату стала реальністю. Посадові особи органів місцевого самоврядування, які пройшли стажування протягом року в органах юстиції та вже скоро складуть відповідний іспит, зможуть оформлювати спадщину на місцях», – говорить Ірина Свистун.

Вказані новації надають можливість мешканцям сільських населених пунктів, безпосередньо у своїй сільській раді, майже вдома, без черг, отримати якісну послугу щодо спадкування.

«Це важливо для мешканців села, тому, сподіваюся, що справа зацікавить сільські ради і так званих «сільських нотаріусів» стане більше», – наголошує керівник обласної юстиції.

СОЦІАЛЬНИЙ ЛІФТ – РОБОТА БЕЗ ХАБАРІВ І БЛАТУ

Ще одна новація – соціальний ліфт, коли на сайті Мінюсту, через Будинок Юстиції он-лайн, кожен український юрист може залишити свою анкету і вона буде автоматично вноситися в пропозиції із заповнення вільних вакансій в системі юстиції. Соціальний ліфт – це коли потрапити на роботу до органів державної влади можна без протекції, без зв’язків та грошей.

На сьогоднішній день, до органів юстиції Сумської області звернулись вже 15 громадян з метою проходження стажування, які скористалися зазначеним сервісом шляхом подання он-лайн анкет на сайті «Он-лайн будинок юстиції».

І вже дві особи після проходження стажування пройшли конкурсний відбір та визнані переможцями конкурсу, що свідчить про безумовний позитив у напрямку створення таких сервісів і створення перспектив для самореалізації молодих амбітних юристів.

«СКАЗАНО – ЗРОБЛЕНО»: І ПІВРІЧЧЯ

 

 

Україна, м. Суми, вул. Герасима Кондратьєва, 28. Тел./факс (0542) 66-19-48, 66-19-36

© 2016 Головне територіальне управління юстиції у Сумській області
Розробка студії «Данкор Веб» Мапа сайту