Ірина Свистун, 
начальник Головного територіального управління юстиції у Сумській області

Головне управління юстиції в  Сумській області Ad impossibilia lex non cogit
Закон не вимагає неможливого
Онлайн-приймальня

Задати питання

Текст мого звернення не містить наклепу і образ, закликів до розпалювання расової, національної, релігійної ворожнечі та інших протиправних дій. Я усвідомлюю, що у протилежному випадку моє звернення не буде розглянуто. Я даю згоду на обробку моїх персональних даних.

П.I.Б: *
Телефон:
E-mail: *
Текст звернення:

Онлайн-приймальня Головного територіального управління юстиції у Сумській області  (далі- Онлайн-приймальня) створена для надання Головним територіальним управлінням юстиції безоплатної первинної правової допомоги особам, які перебувають під юрисдикцією України. 

Онлайн-приймальня створена за рішенням начальника Головного територіального управління юстиції у Сумській області (далі-Управління).

Основною метою діяльності Он-лайн-приймальні є сприяння забезпеченню захисту прав, свобод, законних інтересів громадян та здійснення громадянського обговорення важливих подій, що мать відбуватися в діяльності органів юстиції, проведення консультацій з громадськістю з інших важливих питань. 

Онлайн-приймальня здійснює такі види правової допомоги:

  • надання правової інформації;
  • надання консультацій та роз’яснень з правових питань, віднесених до компетенції Управління;
  • надання допомоги в забезпеченні доступу особи до вторинної правової допомоги та медіації;
  • надання інших видів правової допомоги, враховуючи вимоги та обмеження Законів України «Про державну службу», «Про доступ до публічної інформації», «Про звернення громадян», «Про безоплатну правову допомогу», за наявності технічної можливості.
Якщо на сторінці Онлайн-приймальні заявником не занесена уся інформація (П.І.Б., телефон, e-mail, текст звернення (запитання, пропозиції), а також коли звернення викладені з порушенням чинного законодавства, то таке звернення не розглядається.
Звернення, які надійшли до Онлайн-приймальні, розглядаються впродовж 7 рабочих днів з дня їх надходження. За обгрунтованою пропозицією строк може бути продовжений до 10 рабочих днів.

Звернення громадян

Звернення № 1 від / 2015-12-07  Тарасенко Василь 

Текст звернення: Доброго дня! Підкажіть, будь-ласка, я житель м.Лебедин, де я можу отримати безоплатну правову допомогу? Заздалегідь дякую!

Відповідь: Відповідно до Положення про Головні територіальні управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 23.06.2011 № 1707/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.06.2011 за № 759/19497, головне територіальне управління юстиції розглядає звернення громадян з питань, що належать до його компетенції, пов’язаних з роботою підвідомчих органів та установ юстиції.

Щодо безоплатної вторинної правової допомоги повідомляємо наступне.
У статті 13 Закону України «Про безоплатну правову допомогу», зазначено, що безоплатна вторинна правова допомога – це вид державної гарантії, що полягає у створенні рівних можливостей для доступу осіб до правосуддя. Безоплатна вторинна правова допомога включає такі види правових послуг: захист; здійснення представництва інтересів осіб, що мають право на безоплатну вторинну правову допомогу, в судах, інших державних органах, органах місцевого самоврядування, перед іншими особами; складення документів процесуального характеру. 
Право на безоплатну вторинну правову допомогу згідно Закону України «Про безоплатну правову допомогу» та іншими законами України мають такі категорії осіб: 
особи, які перебувають під юрисдикцією України, якщо середньомісячний  сукупний дохід їхньої сім'ї нижчий суми прожиткового мінімуму, розрахованого та затвердженого відповідно до Закону України «Про прожитковий мінімум» для осіб, які належать до основних  соціальних і демографічних груп населення, інваліди, які отримують пенсію або допомогу, що призначається замість пенсії, у розмірі менше двох прожиткових мінімумів для непрацездатних осіб, - на всі види правових послуг, передбачені частиною другою статті 13 цього Закону; 
ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", особи, які мають особливі заслуги та особливі трудові заслуги перед Батьківщиною, особи, які належать до числа жертв нацистських переслідувань,- на правові послуги, передбачені пунктами 1-3 частини другої статті 13 Закону, стосовно питань, пов'язаних з їх соціальним захистом, а також інші, визначені у законі особи. 
З метою реалізації права на безоплатну вторинну правову допомогу жителями міста Лебедина надаємо контактну інформацію щодо Охтирського та Сумського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги.
м. Охтирка, вул. Леніна, 13;  м. Суми, вул. Покровська 9/1 (приміщення наукової бібліотеки Української академії Банківської справи, вхід напроти кінотеатру "Космос").

 

Звернення №2  від/ 2015-12-09 Мартиненко Іван Петрович
Текст звернення:Скажіть до чого приурочений тиждень права у 2015 році?
Відповідь:Всеукраїнський тиждень права, який стартував у 2015 році 07 грудня, проводиться на виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 26 серпня 2015 року № 871-р.

Слід зазначити, що починаючи з 2008 року, він є традиційним для української юридичної сфери і всього суспільства. У цьому році Тиждень приурочується конкретній і важливій даті – 10 грудня 1948 року Генеральна Асамблея Організації Об’єднаних Націй прийняла Загальну декларацію прав людини. Відтоді цей документ є основою міжнародних стандартів у сфері прав людини. А рівно через два роки, 04 грудня 1950 року, Генеральна Асамблея запропонувала всім державам та зацікавленим організаціям відзначати 10 грудня День прав людини.

Отож, у цього дня велика історія, яку створюють правознавці і правозахисники, великі мислителі і громадські діячі, фахівці різних напрямів, які працюють у сфері юриспруденції.

 

Звернення №3  від/ 2016-01-14 Василенко Сергій Іванович
Текст звернення:Прошу надати пояснення щодо чинності дії Інструкції по складанню актів про порушення Правил користування електричною енергією для населення, затвердженої наказом Публічного акціонерного товариства «Сумиобленерго» від 21.04.2003 № 167, зареєстрованого у Сумському обласному управлінні юстиції 29.04.2003 за № 19/780.
Відповідь:На підставі інформації ПАТ «Сумиобленерго» 18 липня 2014 року Головним управлінням юстиції у Сумській області скасовані рішення про державну реєстрацію наказів Публічного акціонерного товариства «Сумиобленерго» від 21.04.2003 № 167 «Про затвердження Інструкції по складанню актів про порушення Правил користування електричною енергією для населення», який зареєстрований у Сумському обласному управлінні юстиції 29.04.2003 за № 19/780;

наказу Публічного акціонерного товариства «Сумиобленерго» від 08.04.2004 № 20/131 «Про внесення змін до Інструкції по складанню актів про порушення Правил користування електричною енергією для населення», який зареєстрований у Сумському обласному управлінні юстиції 13.04.2004 за 14/825;

наказу Публічного акціонерного товариства «Сумиобленерго» від 26.07.2006 № 8/211 «Про внесення змін до Інструкції по складанню актів про порушення Правил користування електричною енергією для населення», який зареєстрований у Сумському обласному управлінні юстиції 11.08.2006 за 28/938.

Нормативно-правові акти, рішення про державну реєстрацію яких скасовано, не є чинними з дня їх виключення з державного реєстру. Таким чином, зазначені накази ПАТ «Сумиобленерго» не є чинними з 04 серпня 2014 року і не можуть застосовуватися.

 

 

Звернення №4  від/ 2016-01-28 Савоченко Ніна Василівна
Текст звернення:Які виконавчі документи підлягають виконанню державною виконавчою службою?
Відповідь:Відповідно до статті 17 Закону України «Про виконавче провадження», підлягають виконанню державною виконавчою службою такі виконавчі документи:

1) виконавчі листи, що видаються судами, і накази господарських судів, у тому числі на підставі рішень третейського суду та рішень Міжнародного комерційного арбітражного суду при Торгово-промисловій палаті і Морської арбітражної комісії при Торгово-промисловій палаті;

2) ухвали, постанови судів у цивільних, господарських, адміністративних справах, кримінальних провадженнях та справах про адміністративні правопорушення у випадках, передбачених законом;

3) судові накази;

4) виконавчі написи нотаріусів;

5) посвідчення комісій по трудових спорах, що видаються на підставі відповідних рішень таких комісій;

6) постанови органів (посадових осіб), уповноважених розглядати справи про адміністративні правопорушення у випадках, передбачених законом;

7) постанови державного виконавця про стягнення виконавчого збору, витрат, пов'язаних з організацією та проведенням виконавчих дій і накладенням штрафу;

8) рішення інших органів державної влади, якщо їх виконання за законом покладено на державну виконавчу службу;

9) рішення Європейського суду з прав людини з урахуванням особливостей, передбачених Законом України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини";

10) рішення (постанови) суб’єктів державного фінансового моніторингу (їх уповноважених посадових осіб), якщо їх виконання за законом покладено на державну виконавчу службу.

11) рішення Національного банку України про застосування до банку, філії іноземного банку заходу впливу у вигляді накладення штрафу..

 

Звернення №5  від/ 2016-02-11 Панасов І.П.
Текст звернення:Я вважаю, що створення нотаріусів при органах місцевого самоврядування покращить ситуацію щодо оформлення спадщини на місцях. Чи будуть ці нотаріуси надавати кваліфіковану допомогу чи це все фейк, чтоб відволікти увагу від основоного? Дякую
Відповідь: 01 січня 2016 року набрав чинності Закон України від 20.10.2014 № 1709-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо деяких питань спадкування» (далі – Закон), відповідно до положень якого органи місцевого самоврядування наділяються повноваженнями щодо оформлення спадкових прав. 
Уповноважені посадові особи органів місцевого самоврядування вправі вчиняти такі нотаріальні дії, як видача свідоцтва про право на спадщину та/або свідоцтва про право власності на частку в спільному майні подружжя в разі смерті одного з подружжя за певних умов. 
Частиною 2 статті 37 Закону України "Про нотаріат" встановлено, що видача свідоцтв про право на спадщину, а також  свідоцтва про право власності на частку в спільному майні подружжя в разі смерті одного з подружжя, вчиняються уповноваженими посадовими особами органу місцевого самоврядування, які мають вищу юридичну освіту, досвід роботи у галузі   права   не  менше  трьох  років,  пройшли  протягом  року стажування   у   державній  нотаріальній  конторі  або  приватного нотаріуса,  завершили навчання щодо роботи з єдиними та державними реєстрами, що функціонують в системі Міністерства юстиції України, та  склали  іспит  із  спадкового  права  у порядку, встановленому Міністерством юстиції України.
Головне територіальне управління юстиції відповідно до підпункту 4.43 пункту 4 Положення про Головні територіальні управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого наказом Міністерства юстиції України 23.06.2011 № 1707/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.06.2011 за № 759/19497 (зі змінами) організовує стажування уповноважених осіб, які мають намір займатися нотаріальною діяльністю з питань оформлення спадкових прав.
Відповідно до пункту 5 Порядку проходження уповноваженими посадовими особами органу місцевого самоврядування стажування в державній нотаріальній конторі або у приватного нотаріуса з питань оформлення спадкових прав, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 25.05.2015  № 779/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України   26.05.2015 за № 602/27047, орган місцевого самоврядування, який має намір направити уповноважену посадову особу для проходження стажування, надсилає до відповідного  головного територіального управління юстиції подання на ім’я начальника управління юстиції разом з документами,  передбаченими  пунктом 6 вказаного Порядку.
На сьогодні, до головного територіального управління юстиції не надходило жодного подання від органів місцевого самоврядування області щодо направлення уповноваженої особи на стажування. При цьому, головним територіальним управлінням юстиції проводиться роз’яснювальна робота серед посадових осіб органів місцевого самоврядування щодо оптимізації роботи у даному напрямку.
Звернення №6  від/ 2016-02-25 Горбач Людмила Вікторівна
Текст звернення: Прошу повідомити вимоги до працівників бюро правової допомоги, що створюється замість управлінь юстиції. Відповідь прошу розмістити на сайті, бо немаю електронної  пошти
Відповідь:  

На Ваше звернення стосовно надання роз’яснення щодо вимог до працівників бюро правової допомоги повідомляємо, що на цей час такі бюро в Сумській області не створені.

Відповідно до пункту 10 плану заходів з реформування територіальних органів Міністерства юстиції України та розвитку системи надання безоплатної правової допомоги, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 25 грудня 2015 року № 2748/5 «Про реформування територіальних органів Міністерства юстиції України та розвиток системи надання безоплатної правової допомоги» внесення зміни до структури і штатних розписів місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги, що передбачають утворення відокремлених підрозділів місцевих центрів у відповідних районах і містах має здійснюватися у березні 2016 року. Конкурсний відбір на посади у відокремлених підрозділах місцевих центрів передбачено провести у травні 2016 року.

Таким чином, вимоги до працівників відокремлених підрозділів місцевих центрів мають бути затверджені після утворення цих підрозділів але до проведення конкурсу.
Звернення № 7 від/ 2016-02-28 Тищенко Станіслав
Текст звернення: на підставі яких документів я можу законно знятися з місця, де зареєстрований.Що для цього треба.
Відповідь:  На Ваше звернення стосовно надання роз’яснення щодо порядку зняття з реєстрації місця проживання особи повідомляємо, що зняття з реєстрації місця проживання особи здійснюється відповідно до Порядку реєстрації місця проживання та місця перебування фізичних осіб в Україні та зразків необхідних для цього документів затвердженого наказом Міністерства внутрішніх справ України від 22 листопада 2012 року № 1077.

Зняття з реєстрації місця проживання особи здійснюється на підставі: заяви про зняття особи з реєстрації місця проживання.

Разом із заявою особа подає: документ, до якого вносяться відомості про місце проживання. Якщо дитина не досягла 16-річного віку, подається свідоцтво про народження або свідоцтво про належність до громадянства України; військовий квиток або посвідчення про приписку (для громадян, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку). У разі подачі заяви законним представником особи додатково подаються: документ, що посвідчує особу законного представника; документ, що підтверджує повноваження особи як законного представника, крім випадків, коли законними представниками є батьки (усиновлювачі). Зняття з реєстрації місця проживання особи за заявою законного представника здійснюється за згодою інших законних представників.

 

Звернення № 8 від/ 2016-02-28 Ірина П.
Текст звернення: Чому при ліквідації управлінь юстиції не врахували потреби тих людей, які зверталися за правовою допомогою до громадянських приймалень? Куди їм тепер треба буде звертатися. Ця ліквідація не для народу.
Відповідь: На Ваше звернення стосовно надання роз’яснення щодо можливості отримання правової допомоги після ліквідації районних управлінь юстиції повідомляємо, що пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України від 11.02.2016 № 99 «Про реформування територіальних органів Міністерства юстиції та розвиток системи надання безоплатної правової допомоги» (станом на 19.02.2016 ще не набрала чинності) було погоджено пропозиції Міністерства юстиції щодо включення відділів державної виконавчої служби та відділів державної реєстрації актів цивільного стану районних, районних у містах, міських (міст обласного значення), міськрайонних, міжрайонних управлінь юстиції до структури відповідних головних територіальних управлінь юстиції та утворення бюро правової допомоги в структурі місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги.

На сьогоднішній день бюро правової допомоги ще не створені. Додаткова інформація стосовно створення бюро буде розміщена у засобах масової інформації та на офіційному веб-сайті Головного територіального управління юстиції у Сумській області

Слід зазначити, що уже з липня 2015 року в області створені і працюють центри з надання безоплатної правової допомоги, де кваліфіковані поради надають досвідчені адвокати. Таку правову допомогу можна отримати в Сумському, Шосткинському, Конотопському та Охтирському місцевих центрах з надання безоплатної вторинної правової допомоги. 
Звернення № 9 від/ 2016-02-29 Ігнатенко А.А.
Текст звернення: Чому в сільрадах нотаріуси будуть видавати тільки свідоцтва на спадщину, а не будуть вчиняти інших дій.
Відповідь: Частиною 5 статті 1 Закону України "Про нотаріат (далі – Закон) встановлено, що у населених пунктах, де немає нотаріусів, нотаріальні дії, передбачені статтею 37 Закону, вчиняються уповноваженими на це посадовими особами органів місцевого самоврядування.
Стаття 37 Закону передбачає, що у сільських населених пунктах уповноважені на це посадові особи органу місцевого самоврядування вчиняють такі нотаріальні дії: 
     1) вживають заходів щодо охорони спадкового майна; 
     2) посвідчують заповіти (крім секретних); 
     3) видають дублікати посвідчених ними документів; 
     4) засвідчують вірність копій (фотокопій) документів і виписок з них; 
     5) засвідчують справжність підпису на документах; 
     6) видають свідоцтва про право на спадщину;
     7) видають свідоцтва про право власності на частку в спільному майні подружжя в разі смерті одного з подружжя.
     Дії, передбачені пунктами 6 і 7 частини першої статті 37 Закону, вчиняють уповноважені посадові особи органу місцевого самоврядування, які мають вищу юридичну освіту, досвід роботи у галузі права не менше трьох років, пройшли протягом року стажування у державній нотаріальній конторі або  приватного нотаріуса, завершили навчання щодо роботи з єдиними та державними реєстрами, що функціонують в системі Міністерства юстиції України, та склали іспит із спадкового права у порядку, встановленому Міністерством юстиції України.
Зазначені посадові особи органів місцевого самоврядування не мають права на оформлення документів, призначених для використання за межами державного кордону.
Також пунктом 4 частини 2 статті 40 Закону встановлено, що до нотаріально посвідчених довіреностей прирівнюються довіреності осіб, які проживають у населених пунктах, де немає нотаріусів, посвідчені уповноваженою на це посадовою особою органу місцевого  самоврядування, крім довіреностей на право розпорядження нерухомим майном, довіреності на управління і розпорядження корпоративними правами та довіреностей на користування та розпорядження транспортними засобами.
Звернення №10  від/ 2016-02-29 Панасенко Владимир Михайлович
Текст звернення: Удачно придумали проводить регистрации у нотариусов. К кому из нотариусов я могу обратиться, чтобы зарегистрировать бизнес.
Відповідь: Пунктом 1 статті 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" (далі – Закон) визначено основні принципи, на яких базується державна реєстрація, одним з яких є принцип екстериторіальності в межах України щодо прийняття документів для державної реєстрації та здійснення державної реєстрації (підпункт 5 пункт 1 статті 4 Закону).
Звернення №11  від/ 2016-02-29 Савоченко Ніна Василівна
Текст звернення: Чи підлягають зараз виконанню  комісії по трудовим спорам і взагалі які саме виконавчі документи підлягають виконанню державною виконавчою службою?
Відповідь:Так, відповідно до вимог ст. 17 Закону України «Про виконавче провадження», посвідчення комісій по трудових спорах, що видаються на підставі відповідних рішень таких комісій, підлягають виконанню державною виконавчою службою.
Разом з тим, надаємо перелік всіх виконавчих документів, що згідно вищезазначеного Закону  підлягають виконанню органами державної виконавчої служби: 
     1) виконавчі листи, що видаються судами, і накази господарських судів, у тому числі на підставі рішень третейського суду та рішень Міжнародного  комерційного  арбітражного  суду  при Торгово-промисловій  палаті  і  Морської  арбітражної  комісії при Торгово-промисловій палаті; 
     2) ухвали, постанови судів у цивільних, господарських, адміністративних справах, кримінальних провадженнях та справах про адміністративні правопорушення у випадках, передбачених законом; 
     3) судові накази; 
     4) виконавчі написи нотаріусів; 
     5) посвідчення комісій по трудових спорах, що видаються на підставі відповідних рішень таких комісій; 
     6) постанови  органів  (посадових осіб), уповноважених розглядати справи про адміністративні правопорушення у випадках, передбачених законом; 
     7) постанови державного  виконавця про стягнення виконавчого збору, витрат, пов'язаних з організацією та проведенням виконавчих дій і накладенням штрафу; 
     8) рішення інших органів державної влади, якщо їх виконання за законом покладено на державну виконавчу службу; 
     9) рішення Європейського суду з  прав  людини  з  урахуванням особливостей,  передбачених  Законом України "Про виконання рішень та застосування  практики  Європейського  суду  з   прав   людини", 
     10) рішення  (постанови)  суб’єктів  державного  фінансового моніторингу  (їх  уповноважених посадових осіб), якщо їх виконання за законом покладено на державну виконавчу службу.
     11)  рішення  Національного банку України про застосування до банку,  філії  іноземного банку заходу впливу у вигляді накладення штрафу.

 

Звернення №12  від/ 2016-03-23 Петрова В.А.
Текст звернення: я хочу придбати будинок, сама мешкаю в сільській місцевості біля Бурині. До якого нотаріуса чи реєстратора я маю звернутися на сьогоднійшній день для оформлення свого майна, оскільки чула, що в законодавстві відбулися зміни.
Відповідь: Нотаріальне обслуговування населення  м. Буринь здійснюють два приватних нотаріуса а саме: 
Анохін О.В. (м. Буринь, провулок Горького, 2/1, тел. (05454) 2-45-50);  
Головенська Л.В. (м. Буринь, площа Першотравнева, 9, тел. (05454) 2-35-97).
У зв’язку із відсутністю держаного нотаріуса у Буринській районній держнотконторі прийом громадян здійснюється завідувачем Білопільської районної державної нотаріальної контори Ковальовою Л.Б. один раз на тиждень (щочетверга) відповідно до наказу Головного управлінням юстиції у Сумській області № 1312/04 від 24.04.2014.
Приватні і державні нотаріуси прирівняні у вчиненні нотаріальних дій – вчиняють всі нотаріальні дії, передбачені статтею 34 Закону України «Про нотаріат» (надалі Закон).
Відповідно до частини 4 статті 55 Закону, посвідчення правочинів щодо відчуження, іпотеки житлового будинку, квартири, дачі, садового будинку, гаража, земельної ділянки, іншого нерухомого майна, а також правочинів щодо відчуження, застави транспортних засобів, що підлягають державній реєстрації, провадиться за місцезнаходженням (місцем реєстрації) цього майна або за місцезнаходженням (місцем реєстрації) однієї із сторін відповідного правочину.
Згідно абзацу 5 частини 5 статті 3 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" державна реєстрація прав у результаті вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном, об’єктом незавершеного будівництва проводиться нотаріусом, яким вчинено таку дію.

 

Звернення №13  від/ 2016-03-23 Петрова В.А.
Текст зверненняЩе раз доброго дня.Оглянула ваш план консультацій з громадскістю і не зрозуміла про послуги нотаріату в органах місцевого самоврядування. Поясність як це буде працювати і чи буде це зручно для населення?
Відповідь: Стаття 37 Закону України "Про нотаріат (далі – Закон)  передбачає, що у сільських населених пунктах уповноважені на це посадові особи органу місцевого самоврядування вчиняють такі нотаріальні дії: 
1) вживають заходів щодо охорони спадкового майна; 
2) посвідчують заповіти (крім секретних); 
3) видають дублікати посвідчених ними документів; 
4) засвідчують вірність копій (фотокопій) документів і виписок з них; 
5) засвідчують справжність підпису на документах; 
6) видають свідоцтва про право на спадщину;
7) видають свідоцтва про право власності на частку в спільному майні подружжя в разі смерті одного з подружжя.
Дії, передбачені пунктами 6 і 7 частини першої статті 37 Закону, вчиняють уповноважені посадові особи органу місцевого самоврядування, які мають вищу юридичну освіту, досвід роботи у галузі права не менше трьох років, пройшли протягом року стажування у державній нотаріальній конторі або  приватного нотаріуса, завершили навчання щодо роботи з єдиними та державними реєстрами, що функціонують в системі Міністерства юстиції України, та склали іспит із спадкового права у порядку, встановленому Міністерством юстиції України.
Також пунктом 4 частини 2 статті 40 Закону встановлено, що до нотаріально посвідчених довіреностей прирівнюються довіреності осіб, які проживають у населених пунктах, де немає нотаріусів, посвідчені уповноваженою на це посадовою особою органу місцевого  самоврядування, крім довіреностей на право розпорядження нерухомим майном, довіреності на управління і розпорядження корпоративними правами та довіреностей на користування та розпорядження транспортними засобами.
Посадові особи органів місцевого самоврядування не мають права на оформлення документів, призначених для використання за межами державного кордону.
Зазначені норми Закону дають можливість мешканцям сільських населених пунктів звертатися за вчиненням окремих видів нотаріальних дій не до нотаріуса у райцентрі, а до органів місцевого самоврядування за місцем проживання, що є зручним для мешканців віддалених населених пунктів району.
Звернення №14  від/ 2016-04-29 Шаповал П.Ю.
Текст звернення: Прошу пояснити куди тепер звертатися замість реєстраційних служб,які вже не діють. І в чому зручність ліквідації цих служб.
Відповідь: Головне територіальне управління юстиції у Сумській області на Ваш запит повідомляє, що відповідно до Законів України «Про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», «Про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» територіальні органи, утворені Міністерством юстиції України в установленому законодавством порядку, припинили надання послуг у сфері державної реєстрації на території відповідних адміністративно-територіальних одиниць 30 квітня 2016 року.
З 01.05.2016 державна реєстрація бізнесу та нерухомості здійснюється виконавчими органами міських рад міст обласного значення, виконавчими органами міських, селищних, міських рад, Київською, міськими, районними, районними у місті Києві державними адміністраціями, державними реєстраторами – нотаріусами. 
Відповідно до вимог статті третьої частини 5 Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (надалі - Закон) та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державна реєстрація права власності та інших речових прав проводиться незалежно від місцезнаходження нерухомого майна в межах Автономної Республіки Крим, області, міст Києва та Севастополя, крім державної реєстрації права власності та інших речових прав, що проводиться нотаріусами незалежно від місцезнаходження нерухомого майна. 
Відповідно до ст. 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» державна реєстрація юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців проводиться  в межах України.
Реформа посприяла покрашенню доступності та розширенню точок реєстрації майна і бізнесу, адже нині реєстраційні сервіси надають і місцеві органи влади, і нотаріуси, і акредитовані суб’єкти. Громадяни має змогу самостійно обирати суб’єкта надання послуг.
Звернення №15  від/ 2016-06-02 Січкар Г.М.
Текст звернення:  Доброго дня! Підскажіть будь-ласка, які документи необхідні при зміні свідоцтва про державну реєстрацію у звязку із зміною голови профспілкового комітету.
Відповідь: Відповідно до п. 4 ст. 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» від 15.05.2003 № 755-IV (зі змінами) для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, подаються такі документи:

1) заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, форма якої затверджена наказом Міністерства юстиції України від 06.01.2016 № 15/5 (зі змінами);

2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, невід’ємною частиною якого є реєстр учасників, що містить відомості про прізвище, ім’я, по батькові, дату народження. Дані про особу засвідчуються її особистим підписом;

3) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) протоколу засідання керівного органу громадського формування, на якому відповідно до установчого документа було скликано засідання вищого органу управління;

4) відомості про керівні органи громадського формування (ім’я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв’язку)

Додатково інформуємо, що з моменту набуття чинності Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» від 15.05.2003 № 755-IV (зі змінами), а саме з 01.01.2016 свідоцтва про державну реєстрацію громадських формувань не видаються.

 

Звернення №17  від/ 2016-08-10 /Мельниченко І.О.
Текст звернення: Доброго дня! Будь-ласка повідомте адресу, куди можно відправити реєстраційні справи по реєстрації нерухомого майна?
Відповідь: Відповідно до п. 9 ч. 3. ст. 10 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» ведення реєстраційної справи у паперовій формі здійснюється виключно державними реєстраторами, які перебувають у трудових відносинах з виконавчими органами міських рад міст обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення, Київською, Севастопольською міськими, районними, районними у містах Києві та Севастополі державними адміністраціями, за місцезнаходженням відповідного майна.
Контактні дані суб’єктів державної реєстрації, що забезпечують ведення реєстраційних справ, розміщено на офіційному веб-сайті Головного територіального управління юстиції у Сумській області в розділі «Територіальні підрозділи та інші», рубрика «Контактні дані створених суб’єктів державної реєстрації, які здійснюють повноваження у сфері державної реєстрації на території Сумської області».
Звернення №18  від/ 2016-12-21 /Момот К.В.
Текст звернення: В мене дитина-інвалід Чорнобиля, маєм пільги 50% на нашу сім'ю (чоловік, дитина, мати). У листопаді народилась  в нас дитина, пішли щоб переоформити субсідію, а нам сказати що пільги не поширюються, як це?
Відповідь: Щодо переоформлення субсидії у зв’язку з народженням дитини повідомляємо, що відповідно до Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 р. № 848, право на отримання адресної безготівкової субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, а також субсидії готівкою на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива поширюється на громадян, які проживають у житлових приміщеннях (будинках), в частині оплати ними користування житлом; утримання житла; управління багатоквартирним будинком, комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива.

Субсидія розраховується виходячи з кількості зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб (осіб, які фактично проживають), яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги, у тому числі осіб, призваних на строкову військову службу.

Кількість зазначених осіб визначається на початок місяця з якого призначається субсидія.

Таким чином, у разі зміни у складі зареєстрованих в квартирі осіб, Ви маєте протягом місяця повідомити про це орган соціального захисту, який призначав субсидію.

Також Ви можете подати нову заяву і декларацію. На підставі цих даних орган соціального захисту призначить Вам субсидію на новий термін з урахуванням збільшення складу сім'ї і на збільшені соціальні норми користування житлово-комунальними послугами.

Одночасно повідомляємо, що правову допомогу Ви можете отримати у Роменському бюро правової допомоги, яке знаходиться за адресою:

42000, м. Ромни, бульвар Свободи, 1, тел.: (05448) 5-11-99, (05448) 5-10-66,

електронна адреса: romenske@legalaid.sm.ua

 

Звернення №19  від/ 2017-03-02 /Люлін В.В.
Текст звернення: Направляв 24 січня 2017 року рекомендованим листом до Головного територіального управління юстиції звернення з проханням розглянути питання щодо порушення моїх прав та законних інтересів згідно норм чинного законодавства Шосткинським міськрайонним відділом державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Сумській області Підтвердження отримання 25 січня 2017 року мого листа Головним територіальним управлінням юстиції у Сумській області маю. Чому досі не отримав відповіді?
Відповідь: На Вашу заяву щодо неотримання відповіді на звернення від 24.01.2017 Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Сумській області повідомляє, що вказане звернення надійшло до Управління 25.01.2017, за результатами розгляду 25.02.2017 на Вашу адресу направлено вичерпну відповідь.


Звернення №20  від/ 2017-03-21 /Савченко А.С.
Текст звернення: Чи можна зареєструвати зміну імені у 14 років?
Відповідь: Головним територіальним управлінням юстиції у Сумській області розглянуто Ваше звернення стосовно отримання інформації про можливість реєстрації зміни імені у 14 років, у результаті чого повідомляємо наступне.

Відповідно до вимог пункту 1 глави 4 розділу ІІІ «Правил державної реєстрації актів цивільного стану в Україні», затверджених Наказом Міністерства юстиції України 18.10.2000 № 52/5 (у редакції наказу Міністерства юстиції України 24.10.2010 № 3307/5), зі змінами (далі – Правила державної реєстрації), фізична особа, яка досягла чотирнадцяти років, має право змінити своє прізвище та (або) власне ім'я за згодою батьків (одного з батьків - у разі, коли другий з батьків помер, визнаний безвісно відсутнім, оголошений померлим, визнаний обмежено дієздатним, недієздатним, позбавлений батьківських прав щодо цієї дитини, а також якщо відомості про батька (матір) дитини виключено з актового запису про її народження або якщо відомості про чоловіка як батька дитини внесені до актового запису про її народження за заявою матері) або за згодою піклувальника.

Заява про надання згоди батьків (одного з батьків) або піклувальника на зміну прізвища та (або) власного імені зазначеної особи може подаватися ними особисто, а у разі коли заява через поважну причину не може бути подана особисто одним з батьків, така заява, справжність підпису на якій має бути нотаріально засвідченою або прирівняна до нотаріально засвідченої, від його імені може бути подана другим з батьків.

Фізична особа, яка досягла чотирнадцяти років, має право на зміну по батькові у разі зміни її батьком свого власного імені.

Державна реєстрація зміни імені (прізвища, власного імені та по батькові) проводиться лише стосовно громадян України.

Відповідно до пункту 3 глави 4 розділу ІІІ Правил заява про зміну імені подається в письмовій формі за умови пред'явлення паспорта громадянина України.

Для зміни імені фізичної особи, яка досягла чотирнадцятирічного віку, разом з відповідною заявою подаються свідоцтво про народження та довідка з місця проживання.

Відповідно до пункту 2 Порядку розгляду заяв про зміну імені (прізвища, власного імені, по батькові) фізичної особи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2007 № 915, зі змінами (далі – Порядок) заяви про зміну імені (прізвища, власного імені, по батькові) (далі - імені) громадян України, які проживають на території України, приймає, розглядає, а також веде їх облік відділ державної  реєстрації актів цивільного стану за місцем їх проживання; громадян України, які постійно проживають за кордоном, дипломатичне представництво або консульська установа України, в якій вони перебувають на постійному консульському обліку.

Відповідно до вимог пункту 7 Порядку заява про зміну імені відділом державної реєстрації актів цивільного стану розглядається у тримісячний строк з дня її подання.

За наявності поважних причин цей строк може бути продовжений, але не більш як на три місяці, з письмового дозволу керівника відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного управління юстиції  Міністерства юстиції в Автономній Республіці Крим, Головного управління юстиції в області,  мм. Києві та Севастополі.

 

Звернення №21  від/ 2017-04-26 /Степаненко Р.Є.
Текст звернення: Чи правомірні дії поліції, екоінспектора щодо заборони ловити рибу на ставку загального користування?
Відповідь:Головне територіальне управління юстиції у Сумській області на Ваше звернення від 25.04.2017 щодо надання консультації про правомірність дій поліції, суду, екоінспектора при розгляді Ваших звернень на дії осіб, які забороняють Вам займатись рибальством на ставку загального користування, повідомляє наступне.

Повноваження Головного територіального управління юстиції у Сумській області як територіального органу Міністерства юстиції України закріплені у Положенні про Головні територіальні управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого Наказом Міністерства юстиції України від 23.06.2011 №         1707/5 (зі змінами). Серед даних повноважень відсутні

повноваження щодо надання оцінки діям органів Національної поліції, екологічної інспекції чи суду, перевірки правомірності чи законності даних дій.

У зв’язку з викладеним Головне територіальне управління юстиції у Сумській області не може надати консультацію про правомірність дій поліції, суду, екоінспектора при розгляді Ваших звернень на дії осіб, які забороняють Вам займатись рибальством на ставку загального користування.

Однак, якщо Ви не згодні з певними рішеннями чи діями органів Національної поліції або екологічної інспекції, Ви можете оскаржити їх (рішення, дії) до компетентних вищестоящих органів або до суду.


Звернення №23  від/ 2017-05-31 /Факирова В.А.
Текст звернення: Прошу Вас известить меня как можна за сутки пожениться в Глухове?
Відповідь: Головним територіальним управлінням юстиції у Сумській області розглянуто Ваше звернення стосовно отримання інформації про можливість реєстрації шлюбу за добу в м. Глухові, у результаті чого повідомляємо наступне.

Відповідно до статті 32 Сімейного Кодексу України шлюб реєструється після спливу одного місяця від дня подання особами заяви про реєстрацію шлюбу.

 За наявності поважних причин керівник органу державної реєстрації актів цивільного стану дозволяє реєстрацію шлюбу до спливу цього строку.

У разі вагітності нареченої, народження нею дитини, а також якщо є безпосередня загроза для життя нареченої або нареченого, шлюб реєструється у день подання відповідної заяви або у будь-який інший день за бажанням наречених протягом одного місяця.

Враховуючи вищевикладене, за наявності перерахованих підстав, Ви можете зареєструвати шлюб у будь-якому відділі державної реєстрації актів цивільного стану на всій території України у скорочені строки.

При цьому інформуємо, що з метою апробації європейських стандартів у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, спрямованих на створення сприятливих умов для отримання фізичними особами адміністративних послуг та забезпечення реалізації гарантованого державою права на шлюб, з липня 2016 року в Україні запроваджено пілотний проект Міністерства юстиції України щодо державної реєстрації шлюбу у скорочені строки за обраним заявниками місцем.

На даний час  у Сумській області вказана послуга надається тільки в місті Суми Комунальним закладом Сумської обласної ради – Сумський обласний науково-методичний центр культури і мистецтв, який знаходиться по вул. Петропавлівській, буд.49, м. Суми.

Одночасно повідомляємо про наявну можливість подати заяву про державну реєстрацію шлюбу до всіх 25 відділів державної реєстрації актів цивільного стану Сумської області через веб-портал «Звернення у сфері державної реєстрації актів цивільного стану».

 

Звернення №24  від/ 2017-07-18 /Шакотько О.С.

Текст звернення: мне нужно полный адрес комисии по трудовым спорам по Глухове?
Відповідь: Ваше звернення щодо надання адреси комісії по трудових спорах отримано Головним територіальним управлінням юстиції у Сумській області.

За результатами розгляду повідомляємо, що згідно з Положенням про Головні територіальні управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі, затвердженим наказом Міністерства юстиції України від 23.06.2011 № 1707/5, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 23.06.2011 за № 759/19497, Головне територіальне управління юстиції у Сумській області розглядає звернення громадян з питань, що належать до його компетенції, пов’язаних з роботою підвідомчих органів та установ юстиції.

Разом з тим повідомляємо, що, як зазначено у статті 221 Кодексу законів про працю України, комісії по трудових спорах є органами, які розглядають трудові спори.

Звертаємо увагу, що комісія по трудових спорах не є постійно діючим органом та її функціонування не пов’язано з певною адміністративно-територіальною одиницею.

Статтею 223 Кодексу законів про працю України передбачено порядок організації комісії по трудових спорах, а саме: комісія по трудових спорах обирається загальними зборами (конференцією) трудового колективу підприємства, установи, організації з числом працюючих не менш як 15 чоловік.

Порядок обрання, чисельність, склад і строк повноважень комісії визначаються загальними зборами (конференцією) трудового колективу підприємства, установи, організації. При цьому кількість робітників у складі комісії по трудових спорах підприємства повинна бути не менше половини її складу.

Якщо ж кількість працюючих на підприємстві, в установі, організації складає менш як 15 осіб, створення комісії по трудових спорах законодавством не передбачено.

За рішенням загальних зборів (конференції) трудового колективу підприємства, установи, організації можуть бути створені комісії по трудових спорах у цехах та інших аналогічних підрозділах. Ці комісії обираються колективами підрозділів і діють на тих же підставах, що й комісії по трудових спорах підприємств, установ, організацій.

У комісіях по трудових спорах підрозділів можуть розглядатись трудові спори в межах повноважень цих підрозділів.

Отже, комісії по трудових спорах утворюються на конкретному підприємстві, в установі або організації з числом працюючих не менш як 15 чоловік та лише у разі необхідності вирішення трудового спору, який виник, між працівником та власне підприємством, установою, організацію. Члени комісії обираються загальними зборами трудового колективу.

Також звертаємо увагу на можливість судового врегулювання трудових спорів та повідомляємо, що Ви маєте право звернутися до Глухівського бюро правової допомоги Шосткинського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги, де досвідчені адвокати безкоштовно надають кваліфіковану юридичну допомогу:

  • вул. Шевченко, 4, м. Глухів, 41400
  • (05444) 7-07-20, (05444) 7-07-12

Окремо повідомляємо, що цей лист має лише роз’яснювальний, інформаційний зміст і не встановлює правових норм, а тому, не носить обов’язковий характер.

 

Звернення №25  від/ 2017-07-24 /Самофалов В.О.

Текст звернення: Прошу повідомити про контактний центр, який відкрив міністр Петренко в Сумах? 
Відповідь:Ваше звернення щодо надання інформації про роботу контактного центру системи безоплатної вторинної правової допомоги у м. Суми отримано Головним територіальним управлінням юстиції у Сумській області. 
За результатами розгляду повідомляємо, що 17 липня 2017 року Міністром юстиції України Павлом Петренко у м. Суми було відкрито другий в Україні контактний центр системи безоплатної вторинної правової допомоги Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Сумській області.
Контактний центр надає правову інформацію, консультації та роз’яснення з правових питань у різних галузях права. 
Консультацію у контактному центрі можна отримати за номером телефону 0(800) 213-103 з 07-00 до 21-00 годин щоденно. Контактний центр працює без вихідних. 
Територія покриття – вся Україна. Дзвінки безкоштовні у межах України зі стаціонарних та мобільних телефонів.

Звернення №26  від/ 2017-07-24 /Левченков В.В.

Текст звернення: Куди мені звернутись по допомогу в оформленні паспорту, в мене дуже важкий випадок, сам я не впораюсь. 
Відповідь:Ваше звернення щодо надання інформації з питання правової допомоги при оформленні паспорта отримано Головним територіальним управлінням юстиції у Сумській області. 
Повідомляємо, що оформлення паспорта громадянина України та паспорта громадянина України для виїзду за кордон належить до компетенції Державної міграційної служби України, яка реалізує повноваження через підвідомчі управління.
Більш детальну інформацію щодо документування паспортом громадянина України можна отримати по телефону гарячої лінії УДМС України в Сумській області (0542) 61-01-55 чи звернутися до відділу з питань громадянства, паспортизації та реєстрації УДМС України в Сумській області та територіальних підрозділів УДМС України в Сумській області за адресою:
- відділ з питань громадянства, паспортизації та реєстрації УДМС України в Сумській області (м. Суми, площа Покровська, 11);
- Білопільський районний сектор (м. Білопілля, вул. Старопутивльська, 75);
- Буринський районний сектор (м. Буринь, вул. Дем`яна Бідного, 2-а);
- Великописарівський районний сектор (смт. Велика Писарівка, вул. Незалежності, 10);
- Зарічний районний відділ у м. Суми (м. Суми, вул. Білопільський шлях, 24);
- Ковпаківський районний відділ у м. Суми (м. Суми, вул. Нижньохолодногірська, 8);
- Конотопський міський відділ (м. Конотоп, вул. Генерала Тхора, 26);
- Краснопільський районний сектор (смт. Краснопілля, вул. Мезенівська, 1);
- Кролевецький районний сектор (м. Кролевець, вул. Грушевського, 21);
- Лебединський міський сектор (м. Лебедин, вул. Героїв Майдану, 23);
- Липоводолинський районний сектор (смт. Липова Долина, вул. Полтавська, 14);
- Недригайлівський районний сектор (смт. Недригайлів, вул. Незалежності, 17);
- Охтирський міський сектор (м. Охтирка, вул. Незалежності, 29);
- Путивльський районний сектор (м. Путивль, вул. Іоанна Путивльського, 42);
- Роменський міський відділ (м. Ромни, вул. Коржівська, 107);
- Середино-Будський районний сектор (смт. Середина-Буда, вул. Центральна, 25);
- Сумський районний відділ (м. Суми, вул. Кузнечна, 2);
- Тростянецький районний сектор (м. Тростянець, вул. Миру, 2);
- Шосткинський міський відділ (м. Шостка, вул. Українська, 49);
- Ямпільський районний сектор (смт. Ямпіль, вул. Спасо-Преображенська, 15).
Крім того, Ви маєте право на безоплатну правову допомогу. Зазначаємо контактну інформацію центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у місті Суми, де досвідчені адвокати надають кваліфіковану юридичну допомогу:
Сумський місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги розташований за адресою: 
вул. Покровська, 9/1 (приміщення конгрес-центру Сум ДУ, вхід з боку кінотеатру «Космос»); 
телефони: 098-38-06-938; 050-82-88-582;
телефон єдиної системи безоплатної правової допомоги: 
0(800) 213-103;
електронна пошта центру: sumy1.sumy@legalaid.gov.ua.
Також у м. Суми діє контактний центр системи безоплатної вторинної правової допомоги Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Сумській області.
Контактний центр надає правову інформацію, консультації та роз’яснення з правових питань у різних галузях права. Консультацію можна отримати за номером телефону 0(800) 213-103 з 07-00 до 21-00 щоденно, без вихідних. Територія покриття – вся Україна. Дзвінки безкоштовні у межах України зі стаціонарних та мобільних телефонів.

Звернення №27  від/ 2017-09-18 /Потапенко М.П.

Текст звернення: Прошу повідомити мене що за інформація розміщена скрізь про те, що я маю право. Про які права йде мова. Дякую. 
Відповідь: Влітку цього року Міністр юстиції України Павло Петренко оголосив про старт проекту «Я МАЮ ПРАВО!», основна ціль якого – підвищити юридичну грамотність громадян.

13 вересня 2017 року, у ході засідання Кабінету Міністрів України проект Мін’юсту було переведено в розряд національних.

Отже, загальнонаціональній правопросвітницький проект «Я МАЮ ПРАВО!» реалізується Міністерством юстиції у співпраці з системою безоплатної правової допомоги та територіальними органами юстиції за підтримки міжнародних донорів та партнерів.

Це масштабна реформа правової свідомості, яка забезпечить сталий розвиток України як сучасної демократичної держави.

Ми не лише інформуємо громадян про їхні права, а й навчаємо їх, як ці права захищати. Ми даємо чіткі й зрозумілі поради, як діяти, коли твої права порушують. Ми доводимо, що держава може бути твоїм партнером, і встановлюємо рівність перед законом для кожного українця.

Одним з ключових елементів, який забезпечує реалізацію проекту «Я МАЮ ПРАВО!», є надання громадянам безоплатної правової допомоги. Це дієвий та ефективний механізм, який дає можливість захистити свої права кожному.


Звернення №28  від/ 2017-10-04 /Бредун Тетяна

Текст звернення: А если право на наследство были заявлены, а их оспаривали в суде. Что делать?

Відповідь: Пані Тетяно, доброго дня! Якщо є рішення суду, яке набрало законної сили - воно обов’язкове для виконання на всій території України. Якщо є термін для оскарження, і у Вас є на те підстави, Ви маєте право оскаржити його в судах апеляційної інстанції, а потім касаційної інстанції. Проте, для надання повної та вичерпної консультації необхідно ознайомиться з документами, наявними у Вас, у зв’язку з чим пропонуємо звернутися на онлайн приймальню Головного територіального управління юстиції у Сумській області http://www.sumyjust.gov.ua або надіслати звернення з наданням копій відповідних документів на електронну адресу info@sm.minjust.gov.ua або поштою: м. Суми , вул. Герасима Кондратьєва, б. 28, інд. 40003.

 

Звернення №29  від/ 2017-10-13 /Коковенко Олександр Володимирович

Текст звернення: Добрий день! Звертаюсь до Вас з таким питанням, на протязі якого часу може знаходитись на обліку особа у Єдиному державному реєстрі осіб, які вчинили корупційні правопорушення?

Відповідь: головне територіальне управління юстиції повідомляє, що відомості про осіб, яких притягнуто до кримінальної, адміністративної, дисциплінарної або цивільно-правової відповідальності за вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, вносяться до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення (надалі - Реєстр), відповідно до Положення про Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні правопорушення, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 11.01.2012 № 28/20341 (надалі - Положення). 

Так, відповідно до п. 2.2. Положення підставою для внесення відомостей про особу, яку притягнуто до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення, є:

- електронна копія рішення суду, яке набрало законної сили;

- завірена в установленому порядку паперова копія наказу про накладання або зняття дисциплінарного стягнення.

Згідно п. 2.3 Положення електронна копія рішення суду про притягнення до кримінальної, адміністративної та цивільно-правової відповідальності особи за вчинення корупційного правопорушення, яке набрало законної сили надсилається у порядку, визначеному спільним наказом Державної судової адміністрації та Міністерства юстиції. Пункт 2.4 Положення визначає, що кадрові служби державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, а також підприємств, установ та організацій, посадові особи яких є суб'єктами відповідальності за корупційні правопорушення, в день підписання наказу про накладання на особу або зняття з неї дисциплінарного стягнення за вчинення корупційного правопорушення зобов'язані передати Реєстратору електронну та завірену в установленому порядку паперову копію відповідного наказу разом з інформаційною карткою до наказу про накладання (зняття) дисциплінарного стягнення на особу за вчинення корупційних правопорушень.

Пункт 2.8. Положення зазначає, що підставою для вилучення з Реєстру відомостей про особу, яка вчинила корупційне правопорушення, є ухвала суду про скасування вироку, винесення виправдувального вироку, відновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, скасування постанови про накладення адміністративного стягнення за корупційне правопорушення, а також наказ про скасування наказу про накладання дисциплінарного стягнення.

Окремо слід зазначити, що нормами діючого законодавства не встановлено періоду протягом якого в Реєстрі міститься інформація про особу, яка вчинила корупційні правопорушення.

 

Звернення №30  від/ 2017-10-20 /Коковенко Олександр Володимирович

Текст звернення: Добрий день! Подскажите пожалуйста, если был судим за корупционные преступление, отбыл наказание, уплатил все штрафы и на данный момент судимость погашена, что подтверждает справка об отсутствии судимости, Возможно ли, учитывая выше сказанное, внести изменения в реестр корупционеров, а именно удалить данные о человеке в виду того что наказание отбыто и судимость погашена? 

Відповідь: головне територіальне управління юстиції повідомляє, що п. 2.8. Положення про Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні правопорушення (надалі - Реєстр), затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 11.01.2012 № 28/20341 (надалі – Положення) містить вичерпний перелік підстав для вилучення з Реєстру відомостей про особу, яка вчинила корупційне правопорушення, зокрема такими є: ухвала суду про скасування вироку, винесення виправдувального вироку, відновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, скасування постанови про накладення адміністративного стягнення за корупційне правопорушення, а також наказ про скасування наказу про накладання дисциплінарного стягнення.

Додатково повідомляємо, що пунктом 1.4. Положення визначено, що держателем Реєстру є Міністерство юстиції України.

Так, Головні територіальні управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головні територіальні управління юстиції в областях, містах Києві та Севастополі вносять або вилучають відомості про особу, яку притягнуто до дисциплінарної відповідальності за корупційне правопорушення. Повноваження щодо внесення або вилучення відомостей про особу, яку притягнуто до кримінальної, адміністративної та цивільно-правової відповідальності за корупційне правопорушення покладено безпосередньо на спеціально уповноважений структурний підрозділ Міністерства юстиції України. 

Враховуючи вищевикладене, у разі наявності законодавчо визначених підстав, Ви можете звернутися до Міністерства юстиції України для вилучення відповідної інформації.

 

Звернення №31  від/ 2017-11-02 /Кондратенко Юлія

Текст звернення: Доброго дня. Прошу Вас надати розяснення, яким чином мона оформити спадщину, якщо справа була заведена в Роменській державній нотаріальній конторі. За попередньою інформаціює вона ліквідована. 

Відповідь: Відповідно до пункту 2.1 глави 10 Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 22.02.2012 № 296/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22 лютого 2012 р. за № 282/20595 (далі - Порядок), спадкова справа заводиться нотаріусом за місцем відкриття спадщини на підставі поданої (або такої, що надійшла поштою) першою заяви (повідомлення, телеграми) про прийняття спадщини.

У Вашому зверненні не зазначено в якій саме нотаріальній конторі заведена спадкова справа: в Роменській районній державній нотаріальній конторі чи в Роменській міській державній нотаріальній конторі, не зазначено чи Ви, чи хтось із інших спадкоємців подавали заяву, на якому етапі взагалі знаходиться стан оформлення спадщини.

Пунктом 2.4 глави 10 Порядку передбачено, що у разі підтвердження факту заведення спадкової справи іншим нотаріусом нотаріус відмовляє заявнику у прийнятті заяви (іншого документа) та роз’яснює право її подачі за місцезнаходженням цієї справи, а у разі потреби (неправильно визначено місце відкриття спадщини) витребовує цю справу для подальшого провадження.

Номер спадковій справі присвоюється один раз і складається з порядкового номера, за яким вона зареєстрована в книзі обліку і реєстрації спадкових справ, та зазначається через дріб рік, у якому вона заведена (пункт 2.5 глави 10 Порядку).

При встановленні факту одночасного відкриття декількох спадкових справ (наприклад, за місцем проживання спадкодавця і за місцезнаходженням спадкового майна), спадкові справи, відкриті з порушенням вимог статті 1221 Цивільного кодексу України, повинні бути передані за належністю нотаріусу, до компетенції якого входить ведення цієї справи (пункт 2.5 глави 10 Порядку).

Таким чином, у разі, якщо у Вас спадкова справа заведена, Вам необхідно звертатися до однієї із вищезазначених державних нотаріальних контор.

Разом з тим повідомляємо, що завідувач Роменської районної державної нотаріальної контори Селезньова Т.О. одночасно виконує обов’язки завідувача Роменської міської державної нотаріальної контори.

Прийом громадян нею здійснюється за адресою: м. Ромни, бульвар  Шевченка, 65 у вівторок, середу, четвер, п’ятницю - з 800до 1715години, суботу - з 800до 1600  години. Обідня перерва з 1200 до 1300. Вихідні дні – неділя, понеділок. Щосереди з 800 до 1200 відбувається прийом громадян, а з 1300 до 1715 нотаріусом проводиться робота з архівними документами. Телефони: (05448) 2-46-65, 5-20-20.

Одночасно звертаємо увагу, що приватні і державні нотаріуси прирівняні у вчиненні нотаріальних дій – вчиняють всі нотаріальні дії, передбачені статтею 34 Закону України «Про нотаріат».

Тому, в разі якщо заява не подавалася і спадкова справа ще не заведена, з метою вирішення питання оформлення спадкових прав Ви можете звернутися, крім того, до будь-якого приватного нотаріуса по Роменському районному нотаріальному округу чи по Роменському міському нотаріальному округу, в залежності від місця відкриття спадщини (останнє місце проживання спадкодавця - статті 29, 1221 Цивільного кодексу України).

Приватні нотаріуси по Роменському районному нотаріальному округу:

Білашенко Людмила Володимирівна (м. Ромни, вул. Коржівська, 100/39, тел.(05448) 2-46-91);

Ільченко Лариса Ігорівна (м. Ромни, вул. Коржівська, 79, офіс 11, тел.(05448) 2-33-76);

Колісник Світлана Миколаївна (м. Ромни, вул. Пушкіна, 25, тел. (05448) 5-15-79);

Кравченко Алла Вікторівна (м. Ромни, вул. Луценка, 1 тел. (05448)  5-18-85);

Приватні нотаріуси по Роменському районному нотаріальному округу:

Білашенко Юрій Володимирович (м.Ромни, вул. Коржівська, 100/39, тел.(05448) 2-46-91);

Ганзя Ольга Борисівна (м.Ромни, вул. Коржівська, 95, офіс 16, тел.(05448) 5-31-52);

Проскурня Лариса Іванівна (м.Ромни, бульвар Шевченка, 65, тел. (05448)  5-26-13);

Сова Сергій Миколайович (м.Ромни, провулок Свободи, 8 В-3, тел. (05448) 5-24-27).

 

Звернення №32  від/ 2017-11-07 /Ковяров В.А.

Текст звернення: Доброго дня. Підкажіть будь ласка, куди я можу направити звернення-рекомендації, щодо власного бачення внесення змін в діюче законодавство? 

Відповідь: Відповідно до статті 93 Конституції України право законодавчої ініціативи у Верховній Раді України належить Президентові України, народним депутатам України та Кабінету Міністрів України.

Частиною п’ятою статті 89 Закону України «Про Регламент Верховної Ради України» право законодавчої ініціативи здійснюється шляхом внесення до Верховної Ради проектів законів, постанов; проектів інших актів Верховної Ради;  пропозицій до законопроектів;  поправок до законопроектів.

Народні депутати України відповідно до пункту 13 статті 24 Закону України «Про статус народного депутата України» зобов’язані розглядати звернення виборців відповідно до вимог та в порядку, встановленому Законом України «Про звернення громадян». 

Народний депутат розглядає всі одержані ним пропозиції, заяви та скарги виборців, узагальнює їх, за необхідності вносить відповідні пропозиції до Верховної Ради України та її органів, а також до органів державної влади та органів місцевого самоврядування. 

Враховуючи викладене, Ви можете звернення - рекомендації, щодо власного бачення внесення змін в діюче законодавство: 

1) передати під час особистого прийому депутатом або на його зустрічі з виборцями; зареєструвати письмове або передати усне звернення через помічників у приймальні депутата; 

2) надіслати у приймальню або до Верховної Ради України на ім’я депутата за адресою вул. Грушевського, 5, Київ, 01008; 

3) електронною поштою надіслати лист на електронну адресу, що вказана на персональній сторінці депутата на офіційному веб - порталі Верховної Ради України www.rada.gov.ua;

4) телефоном зателефонувати до приймальні депутата або до його кабінету в Парламенті. Телефон вказаний на персональній сторінці депутата на офіційному веб-порталі Верховної Ради України www.rada.gov.ua

 

Звернення №33  від/ 2017-11-22 /Владимир Дарницкий

Текст звернення: К кому можно обратиться за советом?

Я работаю снабженцем. У нас 2 фирмы, в одной я числюсь официально, а во второй не числюсь и не получаю оплату труда. (Работает муж и жена и у них разные фирмы; сидим в одном кабинете)
Доверенность на получение ТМЦ от фирмы в которой я не числюсь выписывают на 70 % больше чем от фирмы в которой я числюсь.
Указаны другие люди в доверенности, а мне приходиться подписывать доверенность и расходные накладные; Акты - своей подписью. 
Чем это чревато и какая ответственность для меня?
Как мне правильно подписывать документы, какие правила и требования. (ставить слеш перед подписью или прописывать ФИО...).
Спасибо что уделили внимание.

Відповідь: Згідно з Положенням про Головні територіальні управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі, затвердженим наказом Міністерства юстиції України від 23.06.2011 № 1707/5, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 23.06.2011 № 759/19497, Головне територіальне управління юстиції у Сумській області розглядає звернення громадян з питань, що належать до його компетенції, пов’язаних з роботою підвідомчих органів та установ юстиції.

Разом з тим повідомляємо, що відповідно до статті 2 Кодексу законів про працю України (далі - Кодекс) працівники реалізують право на працю шляхом укладення трудового договору про роботу на підприємстві, в установі, організації або з фізичною особою.

Стаття 24 Кодексу передбачає, що трудовий договір укладається, як правило, в письмовій формі. Додержання письмової форми є обов'язковим при укладенні трудового договору з фізичною особою. Працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

При укладання договору визначаються права і обов’язки сторін, які мають виконуватися під час дії договору.

Статтею 94 Кодексу встановлено, що за виконану роботу працівникові власником має бути виплачено заробітну плату. Слід врахувати, що стаття 130 Кодексу передбачає матеріальну відповідальність працівника за шкоду, заподіяну підприємству, установі, організації внаслідок порушення покладених на них трудових обов'язків.

Державний нагляд (контроль) за дотриманням законодавства про працю юридичними особами, у тому числі їх структурними та відокремленими підрозділами, які не є юридичними особами, та фізичними особами-підприємцями, які використовують найману працю, покладено на Міністерство соціальної політики України та його центральні і територіальні органи з питань праці.

Крім того, Ви маєте право на безоплатну правову допомогу. Зазначаємо контактну інформацію центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у місті Суми, де досвідчені адвокати надають кваліфіковану юридичну допомогу:

Сумський місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги розташований за адресою:

вул. Покровська, 9/1, м. Суми (приміщення конгрес-центру Сум ДУ, вхід з боку кінотеатру «Космос»);

телефони: (0542) 66 51 08, 066 77 13 261, 098 38 06 938;

телефон єдиної системи безоплатної правової допомоги: 0(800) 213 103,

електронна пошта центру: sumyl.sumy@legalaid.gov.ua.

Також у м. Суми діє контактний центр системи безоплатної вторинної правової допомоги Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Сумській області.

Контактний центр надає правову інформацію, консультації та роз’яснення з правових питань у різних галузях права. Консультацію можна отримати за номером телефону 0(800) 213 103 з 07-00 до 21-00 щоденно, без вихідних. Територія покриття - вся Україна. Дзвінки безкоштовні у межах України зі стаціонарних та мобільних телефонів.


 

Україна, м. Суми, вул. Герасима Кондратьєва, 28. Тел./факс (0542) 66-19-48, 66-19-36

© 2016 Головне територіальне управління юстиції у Сумській області
Розробка студії «Данкор Веб» Мапа сайту