Ірина Свистун, 
начальник Головного територіального управління юстиції у Сумській області

Головне управління юстиції в  Сумській області Ad impossibilia lex non cogit
Закон не вимагає неможливого
Звернення до Комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації при Головному територіальному управлінні юстиції у Сумській області

Для отримання консультації щодо порядку оскарження рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єкта державної реєстрації, заявник має можливість скористатися послугою он-лайн подачі заяв, надіславши  проблемне питання  та відповідні документи, що стосуються його розгляду, на E-mails.isaieva@sm.drsu.gov.ua

Відділ розгляду звернень та забезпечення діяльності комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Сумській області

40000, м. Суми, вул. Г. Кондратьєва, 28, (0542) 66-19-25

Повноваження Комісії:

  • розглядає скарги на рішення (крім рішення, у сфері державної реєстрації нерухомості — про державну реєстрацію прав ; крім рішення, у сфері державної реєстрації бізнесу — згідно з яким проведено реєстраційну дію) державних реєстраторів, суб’єктів державної реєстрації прав;
  • розглядає скарги на дії державних реєстраторів, суб’єктів державної реєстрації прав;
  • розглядає скарги на бездіяльність державних реєстраторів, суб’єктів державної реєстрації прав;
  • приймає обов’язкові до виконання рішення у сфері державної реєстрації нерухомості, а саме:
  • про відмову у задоволенні скарги;
  • про задоволення (повне чи часткове) скарги шляхом прийняття рішення про:

а) скасування рішення про відмову в державній реєстрації прав та проведення державної реєстрації прав;

б) внесення змін до записів Державного реєстру прав та виправлення помилки, допущеної державним реєстратором;

в) тимчасове блокування доступу державного реєстратора до Державного реєстру прав;

г) направлення до Вищої кваліфікаційної комісії нотаріату при Міністерстві юстиції України подання щодо анулювання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю.

  • приймає обов’язкові до виконання рішення у сфері державної реєстрації бізнесу, а саме:
  • про відмову в задоволенні скарги;
  • про задоволення (повне чи часткове) скарги шляхом прийняття рішення про:

а) проведення державної реєстрації — у разі оскарження відмови у державній реєстрації;

б) виправлення технічної помилки, допущеної державним реєстратором;

в) тимчасове блокування доступу державного реєстратора до Єдиного державного реєстру;

г) направлення до Вищої кваліфікаційної комісії нотаріату при Міністерстві юстиції України подання щодо анулювання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю.

Вимоги до заяви

Відповідно до вимог ст. 37 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та ст. 34 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань» скарга на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єкта державної реєстрації прав подається особою, яка вважає, що її права порушено, у письмовій формі та має містити:

1) повне найменування (ім’я) скаржника, його місце проживання чи перебування (для фізичних осіб) або місцезнаходження (для юридичних осіб), а також найменування (ім’я) представника скаржника, якщо скарга подається представником;

2) реквізити рішення державного реєстратора, яке оскаржується;

3) зміст оскаржуваного рішення, дій чи бездіяльності та норми законодавства, які порушено, на думку скаржника;

4) викладення обставин, якими скаржник обґрунтовує свої вимоги;

5) засвідчені в установленому порядку копії документів, що підтверджують факт порушення прав скаржника в результаті прийняття рішення про державну реєстрацію прав (у разі подання скарги на рішення про державну реєстрацію прав);

6) підпис скаржника або його представника із зазначенням дати складання скарги.

Скарга на рішення про державну реєстрацію прав розглядається в порядку, визначеному цим Законом, виключно за умови, що вона подана особою, яка може підтвердити факт порушення її прав у результаті прийняття такого рішення.

Якщо скарга на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єкта державної реєстрації прав подається представником скаржника, до скарги додається довіреність чи інший документ, що підтверджує його повноваження, або копія такого документа, засвідчена в установленому порядку.

Рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єкта державної реєстрації прав можуть бути оскаржені до територіальних органів Мінюсту протягом 60 календарних днів з дня прийняття рішення, що оскаржується, або з дня, коли особа дізналася чи могла дізнатися про порушення її прав відповідною дією чи бездіяльністю.


Результати роботи комісії

 

 

Україна, м. Суми, вул. Герасима Кондратьєва, 28. Тел./факс (0542) 66-19-48, 66-19-36

© 2016 Головне територіальне управління юстиції у Сумській області
Розробка студії «Данкор Веб» Мапа сайту